Статистика |
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0 |
|
Головна » 2009 » Жовтень » 9 » Від теорії до практики
12:20 Від теорії до практики |
Нові вимоги в системі освіти України потребують і нових підходів з погляду методології, зокрема методології навчання і виховання. Для вирішення питання підготовки вчителя до сприйняття і послідовної реалізації в педагогічну практику нових технологій, інноваційних підходів до організації навчально-виховного процесу, в ВОІПОПП створені і працюють науково - методичні творчі лабораторії (на громадських засадах) в рамках програмно-цільового науково-методичного проекту "Педагогічний експеримент". Вказаний проект є інноваційною моделлю підготовки педагогічних працівників до проведення науково-методичної та дослідно -експериментальної навчально - виховної роботи на обласному, районному (міському), шкільному, індивідуальному рівнях. Він спрямований на розвиток професійної компетентності педагогічних працівників в міжкурсовий період і є одним із шляхів реалізації безперервної освіти. Ознайомившись з досвідом роботи науково – методичних лабораторій м. Вінниці, радою методичного кабінету відділу освіти Липовецької РДА адміністраціям загальноосвітніх навчальних закладів було запропоновано взяти участь у програмно – цільовому науково методичному проекті «Педагогічний експеримент». Першим кроком у вирішенні даного питання було проведення моніторингу використання інноваційних технологій в практиці роботи загальноосвтніх навчальних закладів Липовецького району. Дане дослідження показало, що більшість вчителів перебувають на рівні знання про інноваційну діяльність, а не на рівні досвіду. Тому виникла потреба створення в районі соціально – освітнього простору, який має забезпечити можливість удосконалення професійої компетентності кожного вчителя. Опрацювавши методичні рекомендації щодо проведення науково – дослідної та експериментальної роботи, положення про науково – методичну творчу лабораторію та перелік уже плідно працюючих НМТЛ, було вирішено розпочати роботу у науково – методичній творчій лабораторії «Особистісно орієнтованого навчання», яку очолює Друзь Лариса Всеволодівна, завідувач відділом інноваційних технологій ВОІПОПП. Наступним кроком у впровадженні дослідно – експериментальної роботи в районі стало проведення інструктивно – методичного семінару для заступників директорів загальноосвітніх навчальних закладів та творчо працюючих вчителів Липовецького району на тему «Теоретико-практичні засади діяльності науково – методичних творчих лабораторій в рамках обласного програмно – цільового науково – методичного проекту «Педагогічний експеримент». Метою проведення даного семінару було: • ознайомлення учасників семінару з теоретичними та практичними основами інноваційної методичної діяльності науково-методичних творчих лабораторій в рамках обласного програмно-цільового науково-методичного проекту “Педагогічний експеримент”; • презентація дидактичного забезпечення проекту. До програми роботи семінару ввійшли виступи Ковальчук Світлани Леонідівни, завідувача РМК відділу освіти Липовецької РДА, яка зробила грунтовний аналіз проведення інноваційної, науково – дослідної та експериментальної роботи в розрізі ЗНЗ району; Друзь Лариси Всеволодівни, завідувача відділом інноваційних технологій ВОІПОПП, яка ознайомила учасників зібрання з теоретичними засадами технологій та суттю «Педагогічного експерименту». У виступі також грунтовно висвітлено питання підвищення рівня готовності вчителів до використання інноваційих технологій. Презентуючи особистісно орієнтовану технологію, Лариса Всеволодівна чітко, логічно, з яскравими прикладами проаналізувала етапи особистісно орієнтованого уроку. Структурований підхід до викладу теми допоміг слухачам осмислити поетапне застосування даної технології у практиці роботи. Відрадно, що в районі уже декілька років існує практика роботи у науково – методичній творчій лабораторії «Особистісно орієнтоване навчання» на базі Турбівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів, досвід якої презентувала заступник директора з науково – методичної роботи, керівник лабораторії Навожко Олена Павлівна. Розробки учасників творчої групи лабораторії були представлені та відзначені на виставках районного, обласного та всеукраїнського рівня. Творчі надбання турбівчан викликали зацікавлення в учасників семінару. Педагогічний загал Липовеччини вирішив: «Педагогічному експерименту в районі бути!». 
|
Переглядів: 878 |
Додав: Меггі
|
|
|
|